Chce to cvik a trpělivost a sem tam i výpočty (naštěstí jen zpaměti)
- zapneme MFD Mapa, vyberem cíl Cape Caneveral
- sestupujeme z nízké orbity (kousek na atmosférou, u Země 200 – 300 km nad povrchem)
počkáme, až jsme na odvrácené straně od místa přistání - brzdíme, dokud se Pg nedotkne povrchu (bod doteku je vidět též na mapě)
- zapneme MFD Surface a ProG
- když "zrychlení" dosáhne -1m/s2, vypneme ProG
- nyní máme náklon 90 st., klopíme na 80 až 0 st. (dle potřeby) abychom regulovali klesání a stoupání – tím regulujeme výšku tak, aby zrychlení nekleslo pod -5m/s2 (aby bylo -5 až 0)
- počítat budeme muset, abychom doletěli akorát, průběžně provádějte kontrolu:
pokud platí vzdálenost [km]=(rychlost[m/s]/100)na_druhou
tj. vzdálenost = (rychlost ve stovkách) na_druhou
máte šanci, že to zabrzdíte a nepřeletíte (platí pro zrychlení -5m/s2 (Acc - vidíte na MFD Surface))
příklad: v=5000m/s ---> d= (5000/100)^2=(50)^2=2500km - pokud potřebujete přibrzdit použijte aerobrzdu (crtl+B)
- ke Cape Canaveralu se přibližujte od severozápadu (aby byl jeho azimut 150 st. (= azimut dráhy)
- 100 km od cíle leťte už normálně (bez náklonu)
- 30 km od cíle, leťte tak aby cíl byl cca 20 st. pod úrovní horizontu
- přistávací rychlost stačí cca 100 m/s
(poslal orbiter 2010-01-9, 19:55:00)
Žádné komentáře:
Okomentovat
-------- Pouze komentáře, náměty, dotazy ----------
(Nesmysly, invektivy, reklamy atp. budu mazat)